Selamat Datang ke Weblog Dr Asmadi Mohamed Naim 'Nazil al-Qadah'

أهلا وسهلا ومرحبا بكم إلى موقع إلكتروني للدكتور أسمادي محمد نعيم نزيل القدح باللغة الماليزية



Friday 15 February 2013

PRU13: sedikit panduan

Sidang pembaca semua,

Sebagai pemerhati politik, saya kekal sebagai seorang non-partisan pada isu-isu politik tanahair. Semoga PRU 13 ini, walau apa pun keputusannya, ia memberi kekuatan kepada Islam dan penganutnya. Pada saya, hak mengundi adalah suatu amanah yang besar. Lakukanlah sebaik mungkin.

Panduan pilih calon:
Saya melihat pengundian seharusnya dibuat setelah kita meneliti perkara-perkara berikut:
i. Memilih calon seorang Muslim dan yang baik mengikut fahaman Ahlussunnah wal Jamaah (bukan daripada golongan Syiah atau Wahhabi yang melampau) tanpa mengira parti.
ii. Memilih calon Muslim yang tidak terpengaruh dengan libralisme, pluralisme dan mempermainkan 'isu kalimah Allah' untuk kegunaan bible versi Bahasa Melayu, tanpa mengira parti.
iii. Tidak memilih calon yang korup, kerana calon yang korup mudah dibeli selepas memenangi pilihanraya. Mereka akan sanggup mengorbankan agama dan bangsa demi WANG.

Parti yang mengisytiharkan memperjuang perkara bertentangan dengan akidah dan Syariat:

Pada saya, adalah HARAM mengundi parti yang TELAH MELETAKKAN dasarnya mendokong PLURALISME DAN MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH UNTUK BIBLE BAHASA MELAYU. Saya amat bersetuju dengan keputusan Majlis Syura PAS yang melarang penggunaan nama Allah pada Bible Bahasa Melayu.

Doa saya, setelah PRU13 berakhir, ahli-ahli politik Melayu Islam boleh duduk semeja memastikan pembentukan kerajaan yang mampu menjadi pendokong kepada Melayu Islam dan tidak merungkai perlembagaan yang mempertahankan Islam, kecuali lebih memperkemaskan kedudukan Melayu Islam. Elakkanlah keadaan yang disebut oleh pepatah melayu: 'Yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'.

Wallahu a'lam.

3 comments: